סיורים מודרכים לתלמידים בתערוכות המוזיאון:
אגף החינוך וההדרכה מציע סיורים אינטראקטיביים מודרכים לקהל התלמידים בגילאים השונים, בהם מופנה הזרקור על התלמיד עצמו ועל הדיאלוג בינו ליצירה, תוך מעורבות אישית ופעלנות. באמצעות התכניות החינוכיות המודגמות בתערוכות המוזיאון, התלמידים מוזמנים למסע ושוטטות אל תוך יצירות האמנות בחללי התצוגה.
בסיורים מודרכים אלו אנו מעודדים חקר וגילוי, למידה פעילה, רפלקציה וחשיבה מרובדת לקראת, מול ובהשראת המפגש עם יצירות האמנות.
המתודות המגוונות המשמשות בהדרכת סיורים אלו הן: מסע בתוך ציור, משחקי תיאטרון, תנועה ומוסיקה מול יצירת אמנות, חידות ושעשועי היגיון, כתבי סתרים, משימות גילוי ופענוח, פעולות יצירה בתוך אולמות התצוגה בחומרים שונים.
אנו משתמשים בשילוב אסטרטגיות תיווך במוזיאונים:
אסטרטגיות של החשיבה החזותית (VTS), האסטרטגיה של הבנה, חקר, ראיה וחשיבה (QUESTS), והשיטה של ההתקרבות הביקורתית( MAC ).
התוכניות החינוכיות במוזיאון מותאמות גיל, ונכתבו לפי הדגשים הבאים:
כיתות א'-ב': הכרות עם עולם המושגים הראשוני של המרחב המוזיאלי ויצירת האמנות.
כיתות ג'-ד': חקר חומרים, טכניקות וטכנולוגיות הנוכחים ביצירות האמנות המוצגות בתערוכה.
כיתות ה'-ו': ההתבוננות ביצירה כמזמנת התבוננות פנימה- חקר העצמי ותפיסת ה"אני".
כיתות ז'-ח': *האחר הוא אני? ייצוגים של קבוצות שוליים באמנות.
*אמנות ומגדר.
*מדיוקן עצמי לסלפי.
*אני ישראלי.
השאירו פרטים ונחזור אליכם